Nuffnang Ads

Thursday, July 10, 2014

REVIEW - Secret Key Starting Treatment Essence

♥ Assalammualaikum 

Hari ini aku nak buat buat review pasal satu product skin care daripada Korea. Nama product nie Secret Key Starting Treatment Essence dan product nie sangat bagus dan best. Product nie lebih kurang macam SK-II dan ada yang kata sehebat SK-II. Aku tak tau laa sebab aku tak mampu nak beli SK-II. T_T

Kulit muka aku takde laa flawless tapi takde laa pulak jerawat kronik. Ikut keadaan, kadang-kadang banyak kadang-kadang sikit terutama kalau time nak period confirm de laa kat dahi ke hidung ke dagu ke sebijik besar. Stress aku!! T_T. Aku dah guna product nie tak sampai sebulan tapi dah dapat rasa perubahan kat kulit muka aku.

Jom, kita usha product.
Secret Key Starting Treatment Essence

Made in Korea - 155ml
Packaging SK Staring Treatment Essence
Secret Key Treatment Essence

Ingredients Secret Key Treatment Essence
Sumber: Incik Google
Using Tip

Secret Key Starting Treatment Essence
Testimoni - Sumber: Incik Google
Testimoni - Sumber: Incik Google

Review daripada aku, product nie sangat ohsem. Alhamdulillah, even muka tak flawless tapi masalah kulit berminyak aku dapat diatasi. Syukur sangat. Aku sangat rimas kalau muka aku berminyak sampai pergi kerja pakai bedak sahaja. No foundation! Sebab aku rasa bila aku pakai foundation muka aku lagi berminyak. Bila balik makan tengahari mesti cuci muka. Tapi sekarang dah okey, suka sangat. ^_^

Hari tue hantar adik aku balik ICAM, aku saja try pakai foundation & result sangat memuaskan hati sebab aku takde pulak rasa tak selesa macam sebelum nie. Rasa cam muka kena simbah dengan minyak. Dari tengahari sampai tengah malam, aku rasa selesa sangat dengan muka aku. So happy!! Product nie jugak berjaya kecutkan jerawat di dahi & dagu  aku time period haritu. Serius memang tak sangka jerawat akan kecut.

Masa nie jerawat tengah membiak dengan jayanya T_T
Jerawat dah kecut tapi aku tak sure lepas bape hari

Jerawat di dagu semakin kecut - gambar sebelum lupa amik
Nak pakai pon senang je. Selepas cuci muka, aku tuang kat face cotton pad pastu sapu kat seluruh muka and leher macam korang pakai toner tue. Aku pakai tiap kali lepas cuci muka (3kali sehari). Korang jugak boleh tuang kat tangan & terus sapu ke muka macam sapu air ke muka. Tapi aku x reti laa nak bajet wat macam tue. So, better guna kapas muka. Hehehe. Selesai, tepuk2 sikit muka. Rasa macam best pulak. Hehhee..

Sebelum aku beli yang botol besar, aku beli botol kecik (trial). Comel je botol nya. Kalau terus beli botol besar, tak serasi dah membazir & rugi pulak. Bila aku dah pakai, rasa macam okey je sebab takde pulak tumbuh jerawat lepas pakai tue yang beli yang besar.

Secret Key Starting Treatment Essence
trial pack (10ml) - RM12 not inlude postage

Aku beli daripada MIMO MOMI. Sis nie baik plus comel pulak tue. Sis MIMO MOMI nie pon pakai Secret Key Starting Treatment Essence tau?? Cantik je kulit dia, geram!! Hehee..

Nie beli untuk adik aku!! Siap dapat free gift mask ag. TQ Sis ^_^
Secret Key Starting Treatment Essence
RM69 tak termasuk postage
Satu botol besar (155ml) boleh tahan 5-6 bulan bergantung kepada pemakaian. So, dapat laa berjimat kan?? Nak lagi best pakai sama dengan Secret Key Light Shine Brightening Ampoule. Lagi gempak!! Nanti, aku nak try pulak.

Empunya belog nak selfie ^_^
p/s: Untuk product review nie, ikhlas daripada aku sendiri & pengalaman aku menggunakan product serta tak dibayar oleh mana-mana pihak.

Sekian untuk entry kali ini.
Terima kasih sudi baca my entry ^_^ xoxo

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Duit Poket Kita ^_^