Nuffnang Ads

Thursday, April 17, 2014

Dah Breakfast ke Belum

♥ Assalammualaikum 

Korang dah sarapan ke? Dah nak masuk lunch dah pun, baru nak tanya T_T.

Hari ini aku tak sarapan kat rumah. Beli tapau pun tak. Tak tahu dah nak sarapan apa. Asyik-asyik nasi lemak, aku pun dah naik berlemak dah T_T.

So, decide hari ini nak breakfast MILO kotak dengan cake Apollo je. Sedapnya.. Rindu pulak time study dulu. Breakfast simple-simple je. Tiap-tiap hari minum MILO kotak. Kalau dalam tin, tak habis pulak sebab rasa macam banyak sangat pulak. Hehe..

My breakfast
Sebenarnya, tak ramai yang tahu mengenai kepentingan sarapan nie. Bukan sahaja untuk bebudak sekolah, pelajar malah yang bekerja jugak. Ramai yang anggap sebagai lapik perut sahaja. So, kalau tak sempat nak prepare sarapan kat rumah, boleh laa minum hot MILO. Tak kan laa nak bancuh MILO kat rumah pon tak sempat. Macam aku, de ibu kat rumah yang prepare sarapan. Kadang ibu tak buat breakfast, de roti aku belasah roti je.
Minum MILO anda jadi sihat dan kuat
^_^
Kalau kita ambil breakfast, kita akan ada satu positive energy. Positive energy tue laa yang buat kita rasa bertenaga serta semangat untuk memulakan kerja or activity harian kita. 

Dulu, masa sekolah/study cikgu/lecturer selalu pesan ambil breakfast sebelum mula class. Sebabnya, bila kita ambil sarapan kita akan dapat tumpukan perhatian lebih daripada yang tidak mengambil sarapan. Cuba korang bayangkan, kalau tiap-tiap hari kita ambil sarapan, kita akan dapat satu posive impact dalam setiap aktiviti yang kita lakukan. Kan bagus tu?? So, jangan lupa ambil breakfast okey?


Ingat lagi tak, time sekolah rendah mesti ada lori MILO laa, KokoKrunch laa datang. Bebudak sekolah mesti excited kan? Sekarang aku tak tahu laa de lagi ke tak? Sebab aku takde adik yang sekolah rendah. Adik aku pun dah habis sekolah.. Hehee..

Teringat masa sekolah dulu. Seronoknya ^_^
Tahun lepas, MILO de wat satu marathon kat UPM. Setiap peserta akan diberikan sarapan. Tahun nie pulak, MILO Breakfast Day ada marathon sekali lagi di Perbadanan Putrajaya pada 20 April 2014 (Ahad), jam 7 pagi. Kalau nak mencabar try la lari 7km, tapi kalau nak relax-relax dengan family boleh ambil yang 3km punya. Kalau yang malas cam aku nie, mau ambik yang 3km je.. Hehehe.



Kalau nak tahu lebih lanjut boleh laa klik sini => MILO Breakfast Day




Sekian untuk entry kali ini.
Terima kasih sudi baca my entry ^_^ xoxo

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Duit Poket Kita ^_^